25 kwietnia, godz. 17.00 – wernisaż (zobacz fotorelację)
Kurator: Leszek Kania

Kripi ril – tak jak wcześniejsze projekty – dotyka marginesów kulturowych, subkulturowych, czyli tego co prawdziwe i realne. Wszystkie motywy pojawiające się na wystawie: ostatni wilk z Rokity, wypchane truchła, nocne lasy, światło, noce na plaży, tamtejsi „lokalsi”, writerzy z Pomorzan (sypialni Szczecina), są obrazami zapisanymi i doświadczonymi. Są prywatne, konkretne – z teraz, z niedawno, z tutaj, z obok, z wewnątrz tych sytuacji, od środka.
Cykl zahacza o postaci z poprzednich projektów: Pełnia – realizacja i Pełnia suplement realizowanych z Konradem Królikowskim (prace fotograficzne), dla których punktem wyjścia była obserwacja nikłego, nocnego światła w pejzażu pozamiejskim, zjawiska łuny itp. Potem pojawiły się nowe aspekty i projekt naturalnie rozwinął się w opowieść o tożsamości. Dom, świat z którego się wyrasta i do którego się wraca. Przyroda i kultura młodzieżowa. Awans społeczny, pragmatyzm oraz nihilizm i groteska. Antropologia i surrealizm. Pojęć pomocnych w odczytaniu treści tamtej wystawy było więcej. Znajdują one miejsce i tutaj, jednak ironiczny tytuł kripi ril zdejmuje z nich akcent.
Pojawia się także problem nikłego światła, jednak ten projekt przestaje być portretem miejsca. Preteksty malarskie są wybrane swobodniej, pozwalając na zamykanie małych notatek, z pozornie niepowiązanych ze sobą miejsc, rzeczywistości w zbiór.
Zachowana jest konsekwentnie realistyczna forma wyrazu, a użyte na wystawie fotografie inspirowane są malarstwem, lub wręcz je imitują. Kripi ril, zbierając materiał wizualny w słowo klucz–zbiór, pozostaje wierne zdaniu Maluj, patrz!, które skierował do mnie jakiś czas temu prof. Piotr C. Kowalski.
Kripi ril może być straszne w archaiczności swojej formy, jak i straszne w samym przedstawieniu. Tak jak kripi weszło do języka potocznego jako przerażający, ale z przymrużeniem oka. Nie ma miejsca w tekście krytycznym na słowo strasznie, tak jak nie chodzi tutaj o “horror szoł”, a jedynie grę z faktycznym malarstwem.

Katarzyna Szeszycka

(…) obrazy Szeszyckiej mają w sobie jakości charakterystyczne dla zdjęć czy filmowych klatek: chwilowość, bezpretensjonalną intymność, rodzaj ironicznego patrzenia z ukosa. Z jednej strony to malarstwo stanowiące pole gry kulturowych powtórzeń, z drugiej – większość obrazów jest konfrontacją z tym, co osobiste, z indywidualnym ładunkiem emocjonalnym.

Fragmenty tekstu Anny Szyjkowskiej

Szeszycka / rokipany.pl /’83

rokipany.pl
upsideart.pl

jest interdyscyplinarną artystką, maluje, sabotuje, bywa łącznikiem.
Zajmuje się także organizacją wydarzeń kulturalnych oraz promocją sztuki od 2013 roku w ramach Fundacji UpsideArt powołanej wraz z Wojciechem Łazarczykiem i Krzysztofem Łukomskim w Szczecinie.

rezydencje artystyczne:
2014 Focus + Indonesia, mobilna rezydencja artystyczna, Serrum, Jakarta, Jatiwangi Art Factory, Jatiwangi, Bandung, Denpasar, Ubut, Yojakarta.
nagrody, wyróżnienia:
2012 Grand Prix 24. Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie –
Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
2010 Nagroda Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego na 23. Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie
Nagroda Wydawnictwa ARTLUK na 23. Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego

grupy artystyczne:
Krusze (2012), Glamrury Prodżekt, (2010/2011), złe nietoperze (2009), słaba grupa (2008),

2013 Fundacja Upside Art współfundator
2012/13 Projekt Ambasador Szczecina
2010/11 Współpraca przy projekcie Szczecin Europejską Stolicą Kultury 2016

praca dydaktyczna:
2012 aktualnie Wydział Malarstwa i Nowych Mediów, Akademia Sztuki w Szczecinie
Członek Rady Artystycznej Akademii Sztuki w Szczecinie
2010/12 Wydział Sztuk Wizualnych, Akademia Sztuki w Szczecinie; Uniwersytet Szczeciński, Szczecin

indywidualne/wybrane:
2014 tylko tyle, ściana zewnętrzna, Bandung, Indonezja
Teraz najważniejszy jest kontekst, ściana zewnętrzna, Jakarta, Indonezja
2013 Pełnia suplement, Galeria Szyperska, Poznań / Jerozolima, Galeria RAL9010, Warszawa,
2012 Pełnia – realizacja, Muzeum Sztuki Współczesnej, oddział Muzeum Narodowego w Szczecinie
Terefere kurorty, realizacja vol.2, międzynarodowy campus artystyczny FAMA, Świnoujście
Pełnia – realizacja, Muzeum Sztuki Współczesnej, oddział Muzeum Narodowego w Szczecinie,

działania w przestrzeni miejskiej w ramach projektu Glamrury:
2011 przeterminowałeś się, Szczecin
czy to ma jakiś związek ze smoleńskiem? galeria fillart, Szczecin
2010 wolne domy dla wolnych ludzi, akcja społeczna, kwartał 21. Szczecin
kamienice na świetlice, akcja społeczna, mural, kwartał 21. Szczecin
kocham szczecin. Szczecin
jest jeszcze wiele do zrobienia brama Moniki Szpener, Remondis Art Cornner, Park Konwasa Szczecin
disculpen las molestians mural Tama Pomorzańska, Szczecin,
chyba ty! mural Mur Berliński, Berlin
daj hajs na art!, akcja społeczna, performance, Pałac Zimowy, Szczecin

2010 Nauka pływania, wystawa towarzysząca 23. FPMW, Obserwatorium Kultury,Szczecin
Malarstwo Katarzyna Szeszycka Collectiva Gallery, Berlin
2009 Stypendium dla młodych twórców Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, Klub Storrady Domek Grabarza, Szczecin
2008 Rokki, CSW Inner Spaces, Poznań
2007 Blubox, słaba grupa, Galeria ON, Poznań

zbiorowe/wybrane:
2014 Kompleksy i frustracje, Galeria Labirynt, Lublin
2013 Derealizm, Galeria Miejska, Wrocław
Może morze, Muzeum Sztuki Współczesnej, oddział Muzeum Narodowego w Szczecinie
Kontejnery k světu, Stowarzyszenie Twórców i Producentów Sztuki, Pilzno, Odra Zoo, Szczecin
United Art Festiwal, Szczecin
2012 Still ON, Stara Synagoga, Poznań
Kompas Młodej Sztuki, Galeria -1, Siedziba PKOL, Warszawa
24. Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin
Major Rezor, Gradu Hause, Indonesia Jakarta
Just Mad MIA, Art Fair, Miami, USA
Eat, sleep, painting, wideo films, Galeria Nowy Wiek, Muzeum Ziemi Lubuskiej
2011 Co robi malarz? X Konkurs im.Gepperta Galeria Awangarda, Wrocław
Made in Poland, Czerwony Ratusz – Berlin, Dom i Wieża Krakowska – Norymberga, Muzeum Schwarzes Ross – Bielefeld,
Upfest, Bristol, UK
Divergrece, Nort Art Space, Jakarta, Indonesia
2010 Photocopypainting, BWA Sanok
Artadding Festiwal Sztuki Aktualnej, Szczecin
23. Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Zamek Książat Pomorskich, Szczecin
ARTESANTANDER 2010 / PANORAMA POLONIA (Art fair) Palacio de Exposiciones y Congresos, Santander, Hiszpania Viennafain, Internationale Messe für zeitgenössische Kunst mit Fokus Zentral – und Osteurop, Wiedeń, Austria
ChristmasPalm, Feies Museum, Berlin
2009 Error, miejsce sztuki 1500m2, Warszawa
Miedzy 30 między a 35. Stara Drukarnia, Poznań
Festiwal Sztuk Audiowizualnych MISIETUPODOBA, Tuczno
2008 Festiwal Performance i Intermedia, słaba grupa, OFFicyna, Szczecin
Wystawa konkursowa o stypendium Marii Dokowicz, Galeria Miejska Arsenał, Poznań
22. Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin
Experyment, Międzynarodowe Spotkania Artystyczne, Zbąszyń
2007słaba grupa, MDK, Stary Sambor, Ukraina
Experyment, słaba grupa, Międzynarodowe Spotkania Artystyczne, Zbąszyń

Wiecej informacji:
Leszek Kania,
tel. 68 327 23 45 wewn. 35

Termin wystawy:
25 kwietnia – 1 czerwca 2014

Mecenas wystawy:
Zejmo-Siatecki