Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Menu
Jazzujące Muzeum – Daniel Latorre

Prezentujemy kilka zdjęć z wczorajszego wieczoru – czyli Jazzujące Muzeum.

Dziękujemy trio w składzie Daniel Lattore (organy Hammond’a) Bartłomiej Łupiński (puzon) Piotr Budniak (perkusja), którzy swoim brzmieniem rozgrzali zimową aurę.

Daniel Latorre, pochodzący z Sao Paulo wirtuoz organów Hammonda B3, znakomicie poruszający się w stylistykach od jazzu poprzez blues do rocka. Koncertował na terenie całego świata oraz współpracował z wieloma wybitnymi artystami, w tym Ianem Paicem (Deep Purpule), Andym Summersem (The Police) i Andreasem Kisserem (Sepultura). W Muzeum Ziemi Lubuskiej, wraz ze swoim trio, zagrał koncert z udziałem prawdziwych organów Hammonda B3, które własnoręcznie wyremontował. Muzyka zespołu, dzięki ekscytującym utworom autorskim, łączącym wpływy latynoskie  z muzyką soul i jazz oraz słynnym melodiom organowym Jimmy’ego Smitha, Wesa Montgomery’ego czy Dr. Lonniego Smitha, przeplatające miękkie, ciepłe brzmienie z niesamowicie energetycznymi rytmami i solówkami, zapewniła słuchaczom wiele radości oraz pozytywnych emocji i wibracji. To było najlepsze zakończenie tegorocznego cyklu koncertów w ramach Jazzującego Muzeum.

 

Przy okazji zaprezentowano obraz Alfonsa Mazurkiewicza (1992-1975), “Forma II/74″, 1974 ze zbiorów MZL.

O życiu i twórczości artysty opowiedział Leszek Kania, dyrektor Muzeum. W okresie II wojny światowej artysta został zobligowany do wstąpienia w marynarkę wojenną. W 1945 zdezerterował i przeszedł na stronę aliantów. W 1947 rozpoczął studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Tam trafił do pracowni Eugeniusza Gepperta, wybitnego malarza, który przywiązywał wagę do koloru i materii. Zdaje się, że to doświadczenie było ważne dla Alfonsa – pierwsze próby malarskie były zbliżone do malarstwa mistrza a później w swoich poszukiwaniach twórczych dążył do metafory. W latach 60 zdecydował się malować syntetyczne pejzaże, za pomocą wyrazistych śladów farby, nakładane szpachlą i które tworzyły wyraziste bruzdy.

Plakat dotyczący wydarzenia

Organizatorami wydarzenia byli: Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Ziemi Lubuskiej, Muzeum Ziemi Lubuskiej oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Piekarni Cichej Kobiety

Mecenas kultury:
LOTTO_M

Sponsorzy:

 

  

 

Zrealizowano przy pomocy finansowej Miasta Zielona Góra

 

 

 

 

Partnerzy medialni:
GazetaLubuska_logo images RZG