Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Jazzujące Muzeum – Daniel Latorre

Prezentujemy kilka zdjęć z wczorajszego wieczoru – czyli Jazzujące Muzeum.

Dziękujemy trio w składzie Daniel Lattore (organy Hammond’a) Bartłomiej Łupiński (puzon) Piotr Budniak (perkusja), którzy swoim brzmieniem rozgrzali zimową aurę.

Daniel Latorre, pochodzący z Sao Paulo wirtuoz organów Hammonda B3, znakomicie poruszający się w stylistykach od jazzu poprzez blues do rocka. Koncertował na terenie całego świata oraz współpracował z wieloma wybitnymi artystami, w tym Ianem Paicem (Deep Purpule), Andym Summersem (The Police) i Andreasem Kisserem (Sepultura). W Muzeum Ziemi Lubuskiej, wraz ze swoim trio, zagrał koncert z udziałem prawdziwych organów Hammonda B3, które własnoręcznie wyremontował. Muzyka zespołu, dzięki ekscytującym utworom autorskim, łączącym wpływy latynoskie  z muzyką soul i jazz oraz słynnym melodiom organowym Jimmy’ego Smitha, Wesa Montgomery’ego czy Dr. Lonniego Smitha, przeplatające miękkie, ciepłe brzmienie z niesamowicie energetycznymi rytmami i solówkami, zapewniła słuchaczom wiele radości oraz pozytywnych emocji i wibracji. To było najlepsze zakończenie tegorocznego cyklu koncertów w ramach Jazzującego Muzeum.

 

Przy okazji zaprezentowano obraz Alfonsa Mazurkiewicza (1992-1975), “Forma II/74″, 1974 ze zbiorów MZL.

O życiu i twórczości artysty opowiedział Leszek Kania, dyrektor Muzeum. W okresie II wojny światowej artysta został zobligowany do wstąpienia w marynarkę wojenną. W 1945 zdezerterował i przeszedł na stronę aliantów. W 1947 rozpoczął studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Tam trafił do pracowni Eugeniusza Gepperta, wybitnego malarza, który przywiązywał wagę do koloru i materii. Zdaje się, że to doświadczenie było ważne dla Alfonsa – pierwsze próby malarskie były zbliżone do malarstwa mistrza a później w swoich poszukiwaniach twórczych dążył do metafory. W latach 60 zdecydował się malować syntetyczne pejzaże, za pomocą wyrazistych śladów farby, nakładane szpachlą i które tworzyły wyraziste bruzdy.

Plakat dotyczący wydarzenia

Organizatorami wydarzenia byli: Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Ziemi Lubuskiej, Muzeum Ziemi Lubuskiej oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Piekarni Cichej Kobiety

Mecenas kultury:
LOTTO_M

Sponsorzy:

 

  

 

Zrealizowano przy pomocy finansowej Miasta Zielona Góra

 

 

 

 

Partnerzy medialni:
GazetaLubuska_logo images RZG