Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Stałe
Etykiety

Etykieta jest wizytówką wina. Decydując się na zakup wina nie można zatem pominąć informacji w niej zawartych. W krajach Unii Europejskiej do obowiązkowych danych zawartych w etykiecie należą: nazwa, objętość, nazwisko i adres producenta, kraj pochodzenia.

Etykieta jest wizytówką wina. Decydując się na zakup wina nie można zatem pominąć informacji w niej zawartych. W krajach Unii Europejskiej do obowiązkowych danych zawartych w etykiecie należą: nazwa, objętość, nazwisko i adres producenta, kraj pochodzenia. Informacje dodatkowe takie jak: rocznik, szczep winorośli, region, nazwa firmowa, przyznane medale i nagrody, zalecenia dla konsumentów, producent podaje według własnego uznania. Oprócz wartości poznawczej etykiety posiadają często wysoką wartość estetyczną.

Etykiety win produkowanych w Zielonej Górze i jej okolicach można podzielić na trzy grupy:

  • etykiety win i winiaków produkowanych w Zielonej Górze do 1945 r.
  • etykiety win produkowanych przez Lubuską Wytwórnię Win w Zielonej Górze
  • etykiety win produkowanych przez prywatnych winiarzy zielonogórskich (od połowy lat 90. XX w.)

Największą grupę stanowią etykiety win produkowanych przez Lubuską Wytwórnię Win w Zielonej Górze. Ciekawym przykład stanowi etykieta wina owocowego mocnego “Żeglarz Odrzański”. Pochodzi ona z drugiej połowy lat 40. XX w., gdy w Zielonej Górze działało wiele małych polskich wytwórni win. W okresie późniejszym zostały one zamknięte w wyniku szykan i prześladowań.