Pomysłodawcy zauważyli bowiem, że od kilkunastu lat w polskiej sztuce złotniczej pojawiła się wyraźna tendencja do tworzenia biżuterii unikatowej, w której jedynym środkiem wyrazu jest forma.
W pierwszych wystawach brali udział wyłącznie artyści z Polski, jednak wraz z trwaniem projektu zaczęli dołączać autorzy z Europy oraz innych stron świata. Na wystawie w Zielonej Górze swoje prace prezentują artyści z sześciu kontynentów.
Projekt „Moim zdaniem… biżuteriia z komunikatem” jest próbą odejścia od schematów obowiązujących w wystawiennictwie. Organizatorzy nie narzucają ostatecznego terminu nadsyłania prac, twórcy są zachęcani do nadsyłania prac przez cały czas trwania projektu. Dodatkowo artyści sami ustalają tematy, które ich najbardziej nurtują, dokuczają lub cieszą. Nie ma też kwalifikacji prac, jeżeli przedmiot spełnia warunki regulaminu, zostaje dołączony do kolekcji.
Prace na wystawie pogrupowane są tematycznie.
Autorzy projektu zapraszają zwiedzających do aktywnego współudziału w wystawie. Każdy odwiedzający będzie mógł przykleić kropkę przy pracach (na szybach), jeśli wywołają w nim emocje.
Marek Nowaczyk – historyk sztuki, artysta złotnik. W 1979 zorganizował pierwszą w Polsce zbiorową wystawę współczesnego polskiego złotnictwa artystycznego, był “nadkomisarzem” (jak żartobliwie nazwali go uczestnicy) legnickich spotkań przez kolejnych osiemnaście lat. Tradycja ta trwa do dziś – to najdłużej trwający cykl wystaw współczesnej sztuki złotniczej na świecie. Inicjator powstania w roku 1991 Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych (STFZ).
Mariusz Pajączkowski – artysta złotnik, prowadzący swoją pracownię od roku 1982. Członek STFZ od roku 1991, w latach 1997-2001 członek zarządu. Inicjator i organizator cyklów wystawienniczych “Współczesna Sztuka Złotnicza w Teatrze Współczesnym” w Warszawie za czasów Macieja Englerta (39 wystaw w latach 2006-2011). Od 2010 r. prowadzi własną Galerię Otwartą w Sandomierzu, gdzie zorganizował 86 wystaw. Współtwórca Festiwalu Krzemienia Pasiastego w Sandomierzu.
Termin wystawy: 2.10.2020 – 15.01.2021
Opiekun wystawy: Leszek Kania