Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Menu
Rok 2020
  • Realizacja projektu „Rozbudowa i modernizacja Muzeum Ziemi Lubuskiej” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach VIII Osi Priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, Działanie 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury. Okres realizacji: 05.12.2016 – 29.05.2020  więcej
  • Realizacja projektu: „Zakup sprzętu komputerowego i fotograficznego do realizacji zadań statutowych Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze” w ramach programu MKiDN: „Zakup wyposażenia na potrzeby działalności kulturalnej”. Okres realizacji: 04.06.2020 – 30.11.2020 r. Opis projektu:

    Misją Muzeum Ziemi Lubuskiej jest gromadzenie i ochrona materialnego i duchowego dziedzictwa kulturowego Ziemi Lubuskiej. Do najważniejszych jego zadań należy upowszechnianie wiedzy o historii, kulturze, tradycjach i zabytkach regionu poprzez działalność wystawienniczą, edukacyjną, badawczą i organizację wydarzeń muzealnych. Instytucja dąży do stwarzania sprzyjających warunków uczestnictwa w kulturze i dostępu do edukacji odbiorcom niezależnie od wieku, dostępności czy ograniczeń spowodowanych niepełnosprawnością.

    W roku 2019 Muzeum złożyło w ramach Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego wniosek na zadanie pn. Zakup sprzętu komputerowego i fotograficznego do realizacji zadań statutowych Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze, mające na celu wzbogacenie wyposażenia do Działu Fotografiki i Promocji Medialnej MZL. Projekt został wysoko oceniony pod względem formalnym i merytorycznym i nasza instytucja otrzymała w bieżącym roku dofinansowanie w kwocie 40.000 zł ze środków finansowych MKiDN pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz 38.500 zł z budżetu Województwa Lubuskiego.

    Dzięki dotacji, zostały zakupione zestawy komputerowe wraz z monitorami, drukarkami i skanerami, programy do przygotowywania wydawnictw, aparat fotograficzny z obiektywami oraz lampą błyskową do dokumentowania zbiorów muzealnych i wydarzeń organizowanych przez MZL. Najistotniejszą wartością zakupionego sprzętu jest możliwość wykonywania na wysokim poziomie digitalizacji zbiorów muzealnych oraz  ich udostępnianie na stronie internetowej www.mzl.zgora.pl. Przy pomocy nowoczesnych komputerów i profesjonalnych programów dużo łatwiejsze będzie przygotowywanie publikacji towarzyszących wystawom takich jak plakaty, zaproszenia, foldery, katalogi oraz wydawnictw popularno-naukowych z zakresu działalności Muzeum.

    Sprzęt, na którym do tej pory był użytkowany w Dziale Fotografiki i Promocji Medialnej służył pracowni od ponad 15 lat i poza tym, że był zawodny, to nie spełniał współczesnych standardów. Warto nadmienić, że zielonogórskie Muzeum w tym roku ukończyło projekt polegający na rozbudowie i modernizacji, którego efektem było m.in. przeniesienie Działu do nowoczesnych wnętrz. Komfort pracy i nowe możliwości dopełnił nowoczesny sprzęt komputerowy i fotograficzny, zakupiony w ramach programu Infrastruktura Kultury MKiDN.

    Można śmiało powiedzieć, że główny cel zadania polegający na dostosowaniu infrastruktury Muzeum Ziemi Lubuskiej do standardów europejskich poprzez wprowadzenie istotnych zmian jakościowych w zakresie sprawności i efektywności funkcjonowania Działu Fotografiki i Promocji Medialnej został osiągnięty.

    Zadanie pn. Zakup sprzętu komputerowego i fotograficznego do realizacji zadań statutowych Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze dofinansowano ze środków Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, z godnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

  • Dotacje pozyskane z Urzędu Miasta oraz z budżetu Województwa Lubuskiego tutaj