Data wydarzenia: 28 października 2024, w godzinach 10:30-14:00
Miejsce: Sala konferencyjna im. dr. Jana Muszyńskiego w Muzeum Ziemi Lubuskiej, aleja Niepodległości 15, Zielona Góra.
Media społecznościowe pełnią kluczową rolę w promowaniu kultury i sztuki, umożliwiając artystom i organizatorom wydarzeń dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki nim możliwe jest budowanie społeczności, angażowanie obserwatorów oraz efektywne komunikowanie się z publicznością w czasie rzeczywistym. Nasza konferencja ma na celu odkrycie potencjału mediów społecznościowych w kontekście promocji kultury i sztuki, a także adaptację do aktualnych trendów. Dodatkowo stawia sobie za zadanie integrację środowiska osób pracujących w kulturze i nauce wokół wspólnego tematu, jakim jest skuteczne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych.
Zachęcamy do udziału studentów, osoby pracujące w kulturze i sztuce, a także wszystkich zainteresowanych tematyką mediów społecznościowych i ich rolą w promocji kultury i sztuki. Konferencja będzie doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz nawiązania cennych kontaktów zawodowych. To wydarzenie, które połączy naukowe refleksje z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi wykorzystania mediów społecznościowych w dziedzinie kultury i sztuki.
10:30-10:45 Powitanie gości przez Leszka Kanię, Dyrektora Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze
10:45-11:15 Wykład inauguracyjny prof. dr hab. Szymona Ossowskiego z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
11:15-11:40 Anna Kowalów, rzeczniczka prasowa Muzeum Narodowego we Wrocławiu. „Rola mediów społecznościowych w promocji muzeum”
11:40-12:05 Gabriela Trepanowska, historyczka sztuki, założycielka profilu na Instagramie „Dziewczyna z Obrazem”. „Dialog – most do dobrej współpracy”
12:05-12:35 Przerwa na poczęstunek
12:35-13:00 dr Paweł Napierała, Muzeum Narodowe w Poznaniu. „Sztuka i Publiczność. Jak przyciągnąć widownię. Promocja wystawy „Idę w świat i trwam. Obrazy Jacka Malczewskiego ze zbiorów Lwowskiej Narodowej Galerii Sztuki im. Borysa Woźnickiego”
13:00-13:25 dr Marek Zadłużny, założyciel kolektywu tanecznego Physical ArtHouse, MCKiE w Zielonej Górze. „Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych jako darmowe narzędzie marketingowe – analiza przypadku działalności kolektywu tanecznego Physical ArtHouse”
13:25-13:45 Dyskusja
Rejestracja dla słuchaczy dostępna jest za pośrednictwem e-maila: muzeum.mzl@gmail.com. W tytule wiadomości prosimy napisać: KONFERENCJA W MUZEUM. Termin zgłoszeń upływa 20 października. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Kliknij tutaj i przeczytaj biogramy prelegentów.