Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Aktualności
Upowszechnianie kultury i sztuki w mediach społecznościowych

Muzeum Ziemi Lubuskiej serdecznie zaprasza na konferencję pt. „Upowszechnianie kultury i sztuki w mediach społecznościowych”. Jest to pierwsze wydarzenie tego typu, organizowane przez MZL, które koncentruje się na roli współczesnych mediów i świata cyfrowego w kontekście promocji kultury i sztuki.

 

Data wydarzenia: 28 października 2024, w godzinach 10:30-14:00

Miejsce: Sala konferencyjna im. dr. Jana Muszyńskiego w Muzeum Ziemi Lubuskiej, aleja Niepodległości 15, Zielona Góra.

 

Media społecznościowe w środowisku artystycznym

Media społecznościowe pełnią kluczową rolę w promowaniu kultury i sztuki, umożliwiając artystom i organizatorom wydarzeń dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki nim możliwe jest budowanie społeczności, angażowanie obserwatorów oraz efektywne komunikowanie się z publicznością w czasie rzeczywistym. Nasza konferencja ma na celu odkrycie potencjału mediów społecznościowych w kontekście promocji kultury i sztuki, a także adaptację do aktualnych trendów. Dodatkowo stawia sobie za zadanie integrację środowiska osób pracujących w kulturze i nauce wokół wspólnego tematu, jakim jest skuteczne wykorzystanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych.

Zachęcamy do udziału studentów, osoby pracujące w kulturze i sztuce, a także wszystkich zainteresowanych tematyką mediów społecznościowych i ich rolą w promocji kultury i sztuki. Konferencja będzie doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz nawiązania cennych kontaktów zawodowych. To wydarzenie, które połączy naukowe refleksje z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi wykorzystania mediów społecznościowych w dziedzinie kultury i sztuki.

 

Agenda:

10:30-10:45 Powitanie gości przez Leszka Kanię, Dyrektora Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze

10:45-11:15 Wykład inauguracyjny prof. dr hab. Szymona Ossowskiego z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

11:15-11:40 Anna Kowalów, rzeczniczka prasowa Muzeum Narodowego we Wrocławiu. „Rola mediów społecznościowych w promocji muzeum”

11:40-12:05 Gabriela Trepanowska, historyczka sztuki, założycielka profilu na Instagramie „Dziewczyna z Obrazem”. „Dialog – most do dobrej współpracy

12:05-12:35 Przerwa na poczęstunek

12:35-13:00 dr Paweł Napierała,  Muzeum Narodowe w Poznaniu. „Sztuka i Publiczność. Jak przyciągnąć widownię. Promocja wystawy „Idę w świat i trwam. Obrazy Jacka Malczewskiego ze zbiorów Lwowskiej Narodowej Galerii Sztuki im. Borysa Woźnickiego

13:00-13:25 dr Marek Zadłużny, założyciel kolektywu tanecznego Physical ArtHouse, MCKiE w Zielonej Górze. „Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych jako darmowe narzędzie marketingowe – analiza przypadku działalności kolektywu tanecznego Physical ArtHouse”

13:25-13:45 Dyskusja

 

Informacje dla uczestników:

Rejestracja dla słuchaczy dostępna jest za pośrednictwem e-maila: muzeum.mzl@gmail.com. W tytule wiadomości prosimy napisać: KONFERENCJA W MUZEUM. Termin zgłoszeń upływa 20 października. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

 

Kliknij tutaj i przeczytaj biogramy prelegentów.

Pobierz plakat