Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
HoTS – Jazzujące Muzeum – Polski Jazz 360

28 lutego 2019 r. (czwartek) o godz. 19.00 zapraszamy na pierwszą w tym roku odsłonę cyklu Jazzujące Muzeum. Tym razem przed zielonogórską publicznością wystąpi formacja HoST, którą tworzą: Mikołaj Poncyljusz – gitara, Radek Nowak – trąbka, Bartosz Tkacz – saksofon tenorowy, Adam Prokopowicz – kontrabas oraz Maciej Wojcieszuk – perkusja.

Program wieczoru:

  • wprowadzenie Leszek Kania i Jerzy Nowak,
  • prezentacja obrazu Witolda Nowickiego (1924-2008) “Bostan II”, 1970, olej, kości, płótno – Leszek Kania
  • koncert kwintetu HoTS

W przededniu pojawienia się trzeciej płyty zespołu, będącej rejestracją koncertu z legendarnego studia im. A. Osieckiej Polskiego Radia, kwintet HoTS zagra w Zielonej Górze w trakcie przedpremierowej trasy koncertowej. Zespół jest owocem przyjaźni i wspólnej artystycznej wyobraźni pięciu muzyków, którzy pochodzą z różnych środowisk artystycznych – jazzu, muzyki klasycznej, rozrywkowej i improwizowanej. Te różne gatunki spotykają się i przeplatają w ich wspólnej muzyce. Unikalny styl muzyczny kwintetu został zauważony przez krytyków muzycznych i doceniony przez międzynarodową publiczność – zespół zagrał już ponad 70 koncertów w Polsce i za granicą. Autorska muzyka HoTS jest energiczna, wyrazista i pełna emocji, a zespół potrafi budować dramaturgię i niezapomniany klimat na scenie.

Nazwa zespołu, odnosi się do pitagorejskiej harmonii ciał niebieskich – HoTS, czyli ”Harmony of the Spheres”, to również tytuł debiutanckiego albumu grupy, który został wydany w 2015 roku nakładem wytwórni V Records. To właśnie harmonia jest kluczem do opisania tej płyty, która skupia się przede wszystkim na melodii i brzmieniu. Każdy z utworów, które charakteryzuje zmieniająca się rytmika, liryczność tematów i oryginalna harmonia, opowiada o prostych rzeczach – miejscu urodzenia, fascynacji serialem filmowym, inspiracjach muzycznych, o miłości. Druga płyta zespołu, pt. „Numbers” (Multikulti Project 2016) zawiera kompozycje bardziej złożone, o otwartej formie i z dużą dawką improwizacji. Jest to album koncepcyjny, pełen charakterystycznej melodyki i dyscypliny wykonawczej wypracowanej przez wiele lat wspólnych prób i koncertów. Na obu płytach znajdują się wyłącznie autorskie kompozycje lidera zespołu – Mikołaja Poncyljusza.

Projekt Polski Jazz 360° dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
————————————————————————–
Bilety w cenie 20 zł do nabycia w kasie Muzeum oraz przez sklepik internetowy
młodzież szkolna i studenci – 10 zł
rezerwacja tel. 68 327 23 45, 509 053 444
ilość miejsc ograniczona

Organizatorami wydarzenia są: Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Ziemi Lubuskiej , Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze, Projekt Polski Jazz 360° oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Piekarni Cichej Kobiety.

Mecenas kultury:
LOTTO_M

Sponsorzy:
CTS  Exalo_primary_RGB 

Partnerzy medialni:
GazetaLubuska_logoimagesRZGTVP 10lat_M

RELACJA Z WYDARZENIA

Koncert kwintetu HoTS zainaugurował tegoroczną edycję cyklu Jazzujące Muzeum. W niewielkiej przestrzeni Sali Witrażowej mieliśmy okazję po raz pierwszy usłyszeć tak wielu instrumentalistów na raz. I choć zapotrzebowanie energii, dla wszystkich muzyków, spowodowało po kilku dźwiękach drobną awarię prądu, to udało się ją pokonać i młodzi artyści mogli dalej już koncertować bez przeszkód. Potwierdziły się słowa Piotra Matli z projektu Polski Jazz 360°, uspokajającego przybyłych –  zwykle koncerty, które zaczynają się jakimś problemem, są bardzo dobrymi koncertami.

W trakcie wieczoru zaprezentowane zostały utwory Mikołaja Poncyliusza, (grającego na gitarze), noszące niebanalne tytuły “25”, “26”, “27”, “28”. Gdy autor je zapowiadał publiczność podrzucała różne numery, mając nadzieje na szczęśliwy traf. To oddawało też niemal klubwą swobodę panującą na sali i wielką przyjemność jaką odczuwali słuchacze z otaczającej ich muzycznej przestrzeni.

Tuż przed koncertem, zgodnie z regułą Jazzującego Muzeum odbył się miniwykład Leszka Kani o sztuce, a konkretnie o Witoldzie Nowickim i jego dziele “Bostan II” z 1970 r.   Tym razem prelekcja była nieco poszerzona z uwagi na to, że na pół godziny wcześniej, przed gmachem Muzeum, nastąpiło odsłonięcie płyty pamiątkowej poświęconej temu interesującemu artyście, bardzo zasłużonemu dla Winnego Grodu.